Wij borgen de kwaliteit van zorg
Om de kwaliteit van de zorg te borgen op onze huisartsenspoedposten, hebben we diverse kwaliteitsprocessen ingericht. Zo meten en evalueren we structureel onze zorg en zorgprocessen. Het doel is om hiervan te leren en om voortdurend te optimaliseren én verbeteren. De processen, metingen, uitkomsten en verbetermaatregelen leggen wij vast in een kwaliteitsmanagementsysteem.
Certificaat
Onze huisartsenspoedposten zijn HKZ-gecertificeerd. HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) is een kwaliteitskeurmerk. Met het HKZ-certificaat borgen we dat de zaken intern goed op orde zijn, laten we zien dat het leveren van goede zorg bij ons hoog in het vaandel staat en tonen we aan dat we continu kijken naar mogelijkheden om de zorg- en dienstverlening te optimaliseren en te verbeteren.
Leverancier digitaal spreekuur
De techniek voor het digitaal spreekuur wordt geleverd door Spreekuur.nl. Spreekuur.nl voldoet aan de internationale (ISO) en Nederlandse (NEN) normen voor informatiebeveiliging. Het UMCU heeft de vragenlijsten in Spreekuur gevalideerd en ze voldoen aan de Europese (CE) veiligheidseisen.